دانلود کتاب مجموعه سؤالات طبقه بندی شده ی حقوق مدنی, دکتر محمد حسین شهبازی

دانلود کتاب مجموعه سؤالات طبقه بندی شده ی حقوق مدنی, دکتر محمد حسین شهبازی

این کتاب متعلق به بهترین شاگرد استاد مسلم حقوق ایران, زنده یاد, دکتر ناصر کاتوزیان, دکتر محمد حسین شهبازی هست.
این کتاب مجموعه سؤالات طبقه بندی شده ی حقوق مدنی نام داره که دکتر با دقت و ظرافت خاصی این کتاب رو نوشتن.
اين كتاب دربرگيرنده ي بيش از ۲۰۰۰ تست از آزمون هاي كارشناسي ارشد دانشگاه سراسري، دانشگاه آزاد، كانون وكلاي دادگستري، قضاوت، سردفتري اسناد رسمي و مشاوران حقوقي قوه قضاييه مي باشد.
اين سوالات بر اساس سر فصل هاي قانون مدني طبقه بندي شده.
ابتكار موجود در اين كتاب آن است كه گزينه ی صحيح به طور كامل تشريح شده و علت نادرستي ساير گزينه ها نيز به دقت بيان شده.
بعد از یه زندگینامه ی مختصر از دکتر شهبازی, کتاب رو پیشکش حضورتون میکنم.

دكتر محمد حسين شهبازي متولد سال ۱۳۵۰ در تهران است.
ايشان در سال ۱۳۷۲ موفق به اخذ مدرك ليسانس حقوق از دانشگاه تهران گرديد و در این مدت توأمان به تحصیل زبان فرانسوی هم می پرداخت.
در سال ۱۳۷۴ در مقطع كارشناسي ارشد حقوق خصوصي دانشگاه تهران و النهايه در سال ۱۳۸۲ پس از حضور در کلاس درس بزرگانی همچون دکتر ناصر کاتوزیان و دکتر بهروز اخلاقی و . . . موفق به اخذ درجه دكتراي حقوق خصوصي با پايان نامه « مباني جواز و قابليت رجوع در اعمال حقوقي » گرديد.
ايشان در سال ۱۳۸۱ با طي دوران كارآموزي و موفقيت در آزمون اختبار به عنوان وكيل پايه يك دادگستري مشغول به كار گرديد.
دكتر شهبازي استاديار دانشكده علوم انساني تهران شمال و از اساتيد بنام حقوق مدني و اصول فقه است.
از تأليفات دکتر شهبازی می توان به کتب زیر اشاره کرد:
ـ مباني لزوم و جواز اعمال حقوقي؛
ـ مجموعه تست های طبقه بندی شده ی حقوق مدنی؛
ـ مجموعه سئوالات اصول فقه؛
ـ صحیح ترین و کامل ترین قانون مدنی(در دست انتشار).

گفتنی است که ایشان در تهیه، تکمیل و به روز رسانی کتاب «قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی» تألیف استاد بزرگ دکتر ناصر کاتوزیان جزو یاران ایشان بودند.
ایشان به کمک دوستانشان در سال ۱۳۸۳ به تأسیس موسسۀ فرزانگان دادآفرین اقدام نمودند که بازدهی موسسه از سال ۱۳۸۶ تاکنون سیر صعودی داشته و نتایج خیره کننده ای را در خصوص رتبه های اول کانون وکلای دادگستری از خود به جای گذاشته است.
دکتر محمد حسین شهبازی علاوه بر اینکه بر دروس حقوق مدنی و اصول فقه تسلط کامل دارند، بر منطق و ادبیات هم مسلط هستند و جزو کسانی می باشند که معتقدند یک حقوقدان خوب باید علاوه بر تسلط بر حقوق به سایر رشته های مرتبط با آن، تسلط حداقل نسبی داشته باشد و به قول خودشان باید چند بعدی باشد.
ایشان به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی و ایتالیایی مسلط هستند و عقیده دارند دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق حداقل باید به زبان های انگلیسی و فرانسوی مسلط باشد تا از منابع خارجی به بهترین شکل ممکن استفاده کند؛ شاید جالب باشد که بدانید ایشان در پایان نامۀ کارشناسی ارشد خودشان در کنار سایر منابع از چهار کتاب فرانسوی هم استفاده کرده بودند که ترجمۀ هر یک از آنها به تنهایی می توانست عنوان یک پایان نامۀ مجزا را داشته باشد و همین موضوع نشان دهندۀ تلاش و پشتکار و صد البته هوش بالای دکتر شهبازی می باشد.
دکتر شهبازی همیشه یکی از افتخارات خود را شاگردی در محضر درس جناب دکتر کاتوزیان می دانند و جالب است که بدانید جناب دکتر کاتوزیان هم از محمد حسین شهبازی به عنوان بهترین شاگرد خود تاکنون یاد می کنند.